T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / CEYHAN - Beşocak İlkokulu

Haberler

Ock

Akıllı tahta uygulamalarıyla matematik dersleri artık çok daha keyifli :) 

Ock

Okulumuzda Öğrencilerimize yönelik genel bilgi, yorumlama, karşılaştırma ve görsel algı becerilerinin geliştirilmesine yönelik 3D uzay çadırı etkinliği düzenlendi. TÜm öğrencilerimiz çadırdan mutlu bir şekilde ayrıldılar. 

Ock

Okulumuzda Yerli Malı Haftası Kutlandı

 

 

 

 

 

Yabancı ülkelerin ürünlerini kullanmak yerine, Türkiye´de üretilen ürünler ile bilinç sağlamak amacıyla Yerli Malı Haftası, 1946 yılından bu yana kutlanmaktadır. 1983 yılında adı Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası olarak değiştirilmiştir.

Bizler de okulumuzda öğrencilerimizi yerli mallarına yöneltmek, tutumlu olma konusunda bilinçlendirmek amacıyla Yerli Malı haftasını tüm okul olarak öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle birlikte kutladık.

Ock

TEKNOFEST’in 2024 Durağı Adana!

 

Türkiye’de milli teknolojinin geliştirilmesi konusunda kritik rol oynayan ve birçok kuruluşun paydaşlığıyla düzenlenen Türkiye'nin ilk ve tek havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST’in, 2024 durağı Adana!

2024 yılında, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın yürütücülüğünde 10. festivalini gerçekleştirecek olan TEKNOFEST, Adana'da milyonlarca teknoloji tutkununu buluşturmaya hazırlanıyor.   İlk düzenlendiği yıldan bugüne kadar yaklaşık 10 milyon ziyaretçiyi ağırlayan TEKNOFEST, 6 yılda 9 festival gerçekleştirdi. Milli Teknoloji Hamlesi vizyonu ve Teknoloji geliştiren bir Türkiye hedefiyle düzenlenen festival, 2018, 2019 ve 2021 yıllarında İstanbul'da, 2020'de Gaziantep'te, 2022'de Samsun ve Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenmişti.

Bu yıl Cumhuriyetimizin 100. yılında, 3 büyük şehrimizde; İstanbul, Ankara ve İzmir’de düzenlenen ve yine yeni bir rekora imza atan TEKNOFEST, toplamda 4,5 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırladı.

Millî teknoloji üretme ve geliştirme konusunda gençlerin ilgisinin artırılması hedeflenerek bu alanlarda çalışan binlerce gencin projesine destek olmak için dünyanın en büyük teknoloji yarışmaları TEKNOFEST kapsamında düzenleniyor. 2023 yılında bu yarışmalara 81 il, 96 ülkeden 337.000'den fazla takım ve 1.000.000'dan fazla yarışmacı başvurmuştu.

2024 yılında, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın yürütücülüğünde 10. festivalini gerçekleştirecek olan TEKNOFEST, Adana'da milyonlarca teknoloji tutkununu buluşturmaya hazırlanıyor.

Teknoloji yarışmaları, hava gösterileri, konserler, çeşitli konularda gerçekleştirilen söyleşi ve etkinlikler gibi birçok faaliyete ev sahipliği yaparak toplumda teknolojiye olan ilgiyi artırmayı ve Türkiye’nin teknoloji üreten ve geliştiren bir topluma dönüşmesi konusunda farkındalık oluşturmayı hedefleyen festivalin tarihi ilerleyen günlerde açıklanacak.
TEKNOFEST 2024 Teknoloji Yarışmalarına başvuru yapmak için tıklayınız.

Son Başvuru Tarihi: 20 Şubat 2024

Ock

QNB Finansbank ve Habitat Derneği çözüm ortaklığında düzenlenen Scratch Cup, 8-14 yaş arası öğrencilerin, Scratch 3.0 üzerinden yarışma temasına uygun olan oyunlarını geliştirmelerini destekler. Her yıl farklı bir temayla gerçekleştirilen Scratch Cup’ta çocukların verilen temaya uygun olarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini kullanmalarını amaçlar.

2024 yılında “Sürdürülebilir Yaşam Alanları” temasıyla gerçekleşecek olan Scratch Cup, çocukların yaşadıkları dünyada sürdürülebilir yaşam alanlarının önemini anlamalarını ve bu konuda sorumluluk sahibi bireyler olarak hareket etmelerini hedeflemektedir.

“Sürdürülebilir Yaşam Alanları” temasıyla amaçlanan, çocukların çevresel sorumluluk bilincini geliştirmeleri, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımının ne kadar kritik olduğunu fark etmeleri ve temiz enerjiye dayalı projelerle dünyalarını daha iyi bir yer haline getirmeye çalışmalarıdır.

Bu yıl, sürdürülebilir yaşam alanlarına odaklanarak çocuklarımıza, doğanın korunmasının ve yaşadığımız alanları daha sürdürülebilir hale getirmenin önemini anlatmayı amaçlıyoruz. Temiz enerji kaynakları, geri dönüşüm, doğal alanların korunması, yeşil inovasyonlar ve sürdürülebilir toplumlar konularında projeler geliştirmelerini ve düşüncelerini kodlarla hayata geçirmelerini bekliyoruz.

Bu yılki Scratch Cup, çocukları sürdürülebilirlik ve çevre dostu projelerin bir parçası olmaya teşvik ediyor. “Sürdürülebilir Yaşam Alanları” teması altında, çocuklar gelecek nesiller için temiz, sağlıklı ve sürdürülebilir bir dünya inşa etme yolunda ilham kaynağı olacaklar.

Katılımcılarımızdan, projeleri geliştirirken Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan en az iki tanesini içermelerini bekliyoruz. Bu amaçlar, projelerinizi daha anlamlı hale getirerek dünyamızı daha sürdürülebilir bir şekilde şekillendirmemize yardımcı olacak. Örneğin, temiz enerji kullanımını teşvik etmek veya su ve enerji tasarrufu sağlamak gibi hedefler, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına katkı sağlamak için projelerinizi geliştirirken göz önünde bulundurabileceğiniz konular arasında yer alabilir. Bu amaçlar, çocuklarımızın projelerinin sadece eğlenceli ve yaratıcı olmakla kalmayıp aynı zamanda dünya için de olumlu bir etki yaratmasını sağlayacak önemli rehberlerdir.

Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Siz de bu heyecana ortak olmak için Scratch Cup 2024’e başvurun, büyük finalde yerinizi alın

 

•          Takımlar başvurularında 8-10 yaş ilkokul grubu kategorisi ve 11-14 yaş ortaokul grubu kategorisini baz alacaktır.

•          Çocukların minimum 2 maksimum 3 kişilik takımlar halinde katılabilecekleri yarışma için başvurular öğretmenleri tarafından yapılmalıdır.

•          Projeniz Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan en az iki tanesini içermelidir.

•          Başvurular arasından ilkokul kategorisinde bulunan ilk 5 takım ve ortaokul kategorisinde bulunan ilk 5 takım olmak üzere toplam 10 takım, öğretmenleri ve bir velileriyle birlikte finale davet edilecektir.

•          Finalde yarışmacılar oyunlarını jüri karşısında tanıtacaklardır.

•          Çocukların oyunları başvuru formunda hem link olarak hem de dosya olarak paylaşılacaktır.

•          Jürinin projenizi daha iyi değerlendirmesi için kod bloklarınızı oluştururken yorumlar yazmanız gerekmektedir.

•          2024 Scratch Cup yarışmasının teması olan “Sürdürülebilir Yaşam Alanları” yarışmaya katılanlar, bu değişimin neden olan problemlere çözüm arama, temiz ve yenilebilir enerji konusunda farkındalık yaratma ve hayallerindeki temiz enerji dostu çevre ile alakalı projeler tasarlayabilirler.

 

 

*Jüri, oyunun “Sürdürülebilir Yaşam Alanları” temasına uygun hikayesinin içeriğini, genel tasarımın yaratıcılığını, belirtilen soruna karışı çözüm önerisini ve program içerisindeki kodların iyi derlenmesi, uygulanmasını ve başkaları tarafından anlaşılabilir olmasını değerlendirecektir. Ayrıca başvuru formunun içeriği ve oyunun detaylarının aktarımı da değerlendirilecektir.

Son Başvuru Tarihi: 15 Ocak 2024

Başvuru linki: https://form.jotform.com/232923649274969

 

 

Ock

Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile gerçekleştirilen Siber Zekâ Bilgi Yarışması’nın bu yıl dördüncüsü düzenleniyor. Yarışma bu yıl da ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde üç ayrı kategoride gerçekleşecek. Öğrencilerin siber farkındalık bilinçlerinin artırılmasının hedeflendiği yarışmada, en çok doğru cevabı en hızlı veren öğrencilere sürpriz hediyeler verilecek. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri kendi kademeleri için belirlenen tarihlerde siberzeka.cbddo.gov.tr adresindeki başvuru formunu doldurarak kayıt yaptırabilir, e-posta adresine gelen bağlantı ile yarışmaya katılabilirler.

  • İlkokul öğrencileri 27 Aralık,
  • Ortaokul öğrencileri 28 Aralık ve
  • Lise öğrencileri 29 Aralık tarihlerinde kendileri için hazırlanan siber zekâ testine girebilecekler.

 

Okulumuz Olarak 2021 yılında 2. Sınıf öğrencimiz Furkan Eray ALP, yarışmada dereceye girerek Tablet ödülünü almıştı. Bu seneki öğrencilerimize de bu yarışmada başarılar diliyoruz.

Ock

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin tarafından başlatılan; Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir. 

Biz de okulumuz olarak Dilimizin Zenginlikleri Projesi'ne yönelik çalışmalarımıza tüm kademelerde devam ediyoruz. 

Tem

Sınıflarımızda Bee Bot kullanarak kodlaa eğitimine yönelik etkinlikler düzenlenmeye devam ediyor.

Tem

STEM Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimi, bu disiplinlerin arasındaki ayrımı tamamen ortadan kaldırarak, bu disiplinlerin gercek dünya problemlerini çözmek için tam uyumuna dayalı bütünleşik bir öğrenme ve öğretme yöntemidir. STEM eğitimi ile anaokulundan üniversiteye kadar her kademede gercek dünya problemlerini çözmek icin soru sorabilen, araştırabilen, üretebilen ve yeni buluşlar yapabilen çağımızın ihtiyacı olan bir nesil yetiştirmeyi hedeflemektedir. STEM eğitimi sayesinde öğrencilerin üretim ve buluş alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi 21. yüzyıl becerileri degeliştirilmektedir.

Bu süreçte en önemli konu ise STEM eğitiminin müfredata entegre edilmesidir. Bu sağlıklı bir şekilde yapılırsa ilkokul, ortaokul ve ortaokullarda okuyan sorun çözmeye meraklı, yetenekli ve ilgili öğrencilerin tespit edilmesi daha kolay olacaktır. Bu öğrenciler üniversitelerde STEM alanlarına yönlendirilecek ve teşvik edilecektir. STEM eğitimi ile iş gücünün kalitesini artırmak için gerekli stratejiler olan deneme yanılma yoluyla öğrenme, araştırma ve buluş yapma gibi beceriler kolaylıkla keşfedilip geliştirilebilecektir. Bu sayede, işgücü piyasasındaki üretim, araştırma ve geliştirme, inovasyon, teknik altyapı, süreç geliştirme alanlarındaki nitelikli insan gücü açığını kapatacaktır. STEM eğitimi öğrenci merkezli bir eğitimdir. Öğrencilerin en büyük katkısı onlara 21. yüzyıl becerilerini kazandırmaktır. STEM derslerinde öğrenciler gerçek sosyal, ekonomik ve çevresel sorunlara çözümler ararlar. STEM eğitimi sürecinde öğrenciler bir problemi tanımlar, araştırır ve bir çözüm oluşturmak için birden fazla fikir üretir, prototip yapar, test eder, değerlendirir, yeniden tasarlar ve amaçlarına ulaşana kadar yeniden değerlendirir. Ürün geliştirme ve buluşa yönelik proje tabanlı STEM eğitimi süreci, öğrenciler için asla bitmez. Sorgulayan, araştıran, üreten, icat eden bireylere hemen hemen her alanda ihtiyaç duyulmaktadır. Biz eğitimcilere bu ihtiyacın karşılanmasında büyük sorumluluk düşüyor. Bu görev bilinciyle okullarımızda STEM eğitimine geçiş için yoğun bir şekilde çalışmaya başlamalıyız.

STEM eğitimi ile öğrencilerimizin gerçek dünya problemlerini çözerek hayallerini gerçekleştirmelerini sağlayabiliriz. Ögrencilerimizin çevrelerindeki sorunları çözmek için bilim adamı veya mühendis olma isteklerini ve yeteneklerini ortaya çıkarabiliriz.

STEM eğitimi ile öğrencilerimizin yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirebiliriz.

Tem

Küçük Araştırmacılar STEAM ile Kod'luyor isimli Erasmus+ projemiz kapsamında hazırlamış olduğumuz Okulumuzun tanıtım filmi hazırlanmıştır. Beğenmeniz dileğiyle :)

Tem

Küçük Araştırmacılar STEAM ile Kod'luyor isimli Erasmus+ projemiz kapsamında yaygınlaştırma faaliyetine yönelik hazırlamış olduğumuz okumuzun tanıtım broşürünü yayımladık. 

Tem

Küçük Araştırmacılar STEAM ile Kod'luyor isimli Erasmus+ projemiz kapsamında İngilizce öğretmenimiz Gökhan ALP tarafından yaygınlaştırma faaliyetine yönelik hazırlanan etkileşimli kitabıımz yayındadır. 

Tem

Erasmus+ Projemiz kapsamında yaygınlaştırma faaliyeti olarak Galler hareketliliğine yönelik sunumumuz yayındadır.

Tem

Erasmus+ Projemiz kapsamında yaygınlaştırma faaliyeti olarak Bulgaristan hareketliliğine yönelik sunumumuz yayındadır.

Tem

Küçük Araştırmacılar STEAM ile Kod'luyor isimli Erasmus+ projemiz kapsamında 12 - 16 Haziran 2023 tarihleri arasında Galler'in Vales of Glamorgan bölgesindeki "Sully Primary School" okulundaki proje kapsamında düzenlenen etkinlik ve işbaşı gözlemlere 5 öğrenci ve 2 refakatçi öğretmenimiz ile birlikte katıldık. Bulgaristan, Romanya ve ülkemizden gelen öğretmenler ve öğrenciler hareketlilik haftası boyunca birçok aktivitede rol aldılar ve ülkedeki Tarihi, turistik ve kültürel yerleri keşfetme fırsatı da elde ettiler. Öğrencilerimiz, kodlama ve STEAM eğitimi kapsamında düzenlenen aktivitelerde etkin rol aldılar. Projenin gerçekleşmesi konusunda büyük emeği olan ve projeyi yazan İngilizce Öğretmenimiz Gökhan ALP'e ve proje konusunda her türlü desteği sağlayan Okul Müdürümüz Tacettin AKTAŞ'a teşekkür ederiz.