T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / CEYHAN - Beşocak İlkokulu

STEAM ne demektir?

STEM Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimi, bu disiplinlerin arasındaki ayrımı tamamen ortadan kaldırarak, bu disiplinlerin gercek dünya problemlerini çözmek için tam uyumuna dayalı bütünleşik bir öğrenme ve öğretme yöntemidir. STEM eğitimi ile anaokulundan üniversiteye kadar her kademede gercek dünya problemlerini çözmek icin soru sorabilen, araştırabilen, üretebilen ve yeni buluşlar yapabilen çağımızın ihtiyacı olan bir nesil yetiştirmeyi hedeflemektedir. STEM eğitimi sayesinde öğrencilerin üretim ve buluş alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi 21. yüzyıl becerileri degeliştirilmektedir.

Bu süreçte en önemli konu ise STEM eğitiminin müfredata entegre edilmesidir. Bu sağlıklı bir şekilde yapılırsa ilkokul, ortaokul ve ortaokullarda okuyan sorun çözmeye meraklı, yetenekli ve ilgili öğrencilerin tespit edilmesi daha kolay olacaktır. Bu öğrenciler üniversitelerde STEM alanlarına yönlendirilecek ve teşvik edilecektir. STEM eğitimi ile iş gücünün kalitesini artırmak için gerekli stratejiler olan deneme yanılma yoluyla öğrenme, araştırma ve buluş yapma gibi beceriler kolaylıkla keşfedilip geliştirilebilecektir. Bu sayede, işgücü piyasasındaki üretim, araştırma ve geliştirme, inovasyon, teknik altyapı, süreç geliştirme alanlarındaki nitelikli insan gücü açığını kapatacaktır. STEM eğitimi öğrenci merkezli bir eğitimdir. Öğrencilerin en büyük katkısı onlara 21. yüzyıl becerilerini kazandırmaktır. STEM derslerinde öğrenciler gerçek sosyal, ekonomik ve çevresel sorunlara çözümler ararlar. STEM eğitimi sürecinde öğrenciler bir problemi tanımlar, araştırır ve bir çözüm oluşturmak için birden fazla fikir üretir, prototip yapar, test eder, değerlendirir, yeniden tasarlar ve amaçlarına ulaşana kadar yeniden değerlendirir. Ürün geliştirme ve buluşa yönelik proje tabanlı STEM eğitimi süreci, öğrenciler için asla bitmez. Sorgulayan, araştıran, üreten, icat eden bireylere hemen hemen her alanda ihtiyaç duyulmaktadır. Biz eğitimcilere bu ihtiyacın karşılanmasında büyük sorumluluk düşüyor. Bu görev bilinciyle okullarımızda STEM eğitimine geçiş için yoğun bir şekilde çalışmaya başlamalıyız.

STEM eğitimi ile öğrencilerimizin gerçek dünya problemlerini çözerek hayallerini gerçekleştirmelerini sağlayabiliriz. Ögrencilerimizin çevrelerindeki sorunları çözmek için bilim adamı veya mühendis olma isteklerini ve yeteneklerini ortaya çıkarabiliriz.

STEM eğitimi ile öğrencilerimizin yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirebiliriz.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.07.2023 - Güncelleme: 09.07.2023 23:20 - Görüntülenme: 82
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
Erasmus,